Friday June 6th 2014 Doors 20:00 Concerts 21:00

Matmos / Jeff Carey

Paper and Iron Booking & NK Present:
Doors 20:00 Concerts 21:00

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Das Electronic Music Duo Matmos aus Baltimore folgt dem “The Ganzfeld EP” Debüt auf dem renommierten Chicagoer Label Thrill Jockey nun mit dem ersten Album für das Label. Matmos sind bekannt dafür, aus ungewöhnlichen Soundquellen eine eigenwillige Art von rhythmisch orientierter konzeptioneller Popmusik zu machen. “The Marriage Of True Minds” ist sicherlich das erste elektronische Album, dass mit Stepptanz anfängt und mit Doom Metal aufhört. Sie haben es mit den Genres nie streng genommen. Ihre Musik ist gleichzeitig in der Akademie, der Kunstgalerie, dem Club oder der Lagerhalle zu Hause. Es geht hier über stampfenden Techno, schaurige Synth-Jams, Musique Concrete oder Latino Rhythmen bis zu äthiopischer Musik. Diese verschiedenartige Sammlung wird durch eine konzeptionelle Agenda zusammengehalten, die Telephatie. Mitglied Drew Daniel versuchte Testpersonen das Konzept des Albums unter Verschluss der Augen und Rauschen aus Kopfhörern ins Bewusstsein zu übertragen. Die resultierenden Transkriptionen der Videotapes wurden zu poetischen und konzeptionellen Scores, die Matmos verwendeten, um diese neun Songs zu kreieren. Gastmusiker auf dem Album sind Dan Deacon, Dominique Leone, DJ Dog Dick, Leslie Weiner und Holger Hiller (Palais Schaumberg), Jason Willett (Half Japanese), Angel Deradoorian, Jenn Wasner (Wye Oak) und einige andere. Das Album erscheint als Deluxe-Digipak mit 24-seitigem Booklet. Die Doppel-LP erscheint im Klappcover mit bedruckten Innenhüllen und MP3-Download-Coupon.

“Matmos have always heard symphonies in life’s smallest details, sampling things like thawing streams and liposuction vacuums and building busy pop tapestries out of them.” – Pitchfork Erhältlich ab 22.02.2013

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Jeff Carey makes hardcore digital noise music with a joystick a gamer keypad and an array of strobe lights. Computer based synthesis, noise, and improvisation combined with a no-safety-net aspect of gestural control makes his music totally physical and visceral. No overdubs and no backing vocals.

“He’s acting on raw instinct here – he refuses the clinical approach to programming software or composing music, and strives to throw himself bodily at his machines, replacing all mechanical moving parts with human flesh, blood, and bone. In pursuit of this all-organic goal, virtually everything else is jettisoned, starting with recognisable notes or melody.” — Ed Pinsent, Sound Projector on “Impulse”

Carey studied Audio Technology at American University (1994) and computer music at the Institute for Sonology (2002). He as been honored with awards from the Maryland State Arts Council for non-classical music composition and the National Endowment for the Arts via DC Commission for the Arts and Humanities. His acousmatic and electro-acoustic works with the N-Collective have been featured in festivals in the US, Europe, and Scandinavia. He has released a number of CDs and records as 87 central (Staalplaat, JDK Productions, Universal), Office-R(6) (Lampse, +3DB), SKIF++ (Fridgesounds, LINE/12k), under his own name (CWnil, Banned Production, IO Sound) and with MoHa! (Jeff Carey’s MoHa! 7″ on Rune Gramophone).

http://jeffcarey.foundation-one.org/onesheet/2013/

Tickets available from:
http://www.koka36.de/matmos_veranstaltung_58967.html